ОБЛАДНАННЯ ДЛЯ ТИРІВ ТА АВТОМАТИКА
Графік роботи:
ПН-ПТ
09.00 - 17.00
097 436-33-49   067 251-04-34
Замовити дзвінок
Ми пропонуємо Вам розробку та виготовлення систем автоматики та електромеханіки, спираючись на 20-річний досвід успішних розробок. А також продаж існуючого обладнання за декількома напрямками.

Міф 4. Замість електродвигунів постійного струму (ЕДПС) можна застосовувати гібридні крокові електродвигуни (ГКЕд).

О скільки нам відкриттів дивовижних готує просвітництва дух.

Низькі обороти без редуктора. Поворот валу на заданий кут та утримання цього положення. І це без датчика положення та зворотного зв'язку. І все це чиста, правда про ГКЕд. Ви скажете, що все занадто добре і так не буває і мають бути недоліки. І будете абсолютно праві. У самому принципі роботи, який дозволяє реалізувати вище перераховані плюси і криються основні недоліки. А тепер детальніше про підводні камені або навіть скелі. Вал ГКЕд обертається не рівномірно, а ривками перескакуючи з одного стійкого положення в інше начебто крокуючи від цього і назва. Цих кроків (положень) може бути від кількох до кількох сотень на один оберт. Кількість кроків безпосередньо пов'язана з кількістю магнітних полюсів статора та ротора. Чим більше полюсів, тим рівномірніше обертання.


Знавці у цих питаннях скажуть, є мікро крок. Так він значно покращує ситуацію, досягається набагато більш рівномірне обертання, але якою ціною. Частоту шима доводиться піднімати до кількох десятків або сотень кГц. Що не найкраще позначається на схемі керування та нагріванні мотора вихровими струмами. Або вигадувати витіюваті алгоритми для завдання різної кількості мікро кроків для різної швидкості обертання. Але натуру не переробиш. Існують резонансні частоти, на яких мотор поводиться нестійко і може випадати із синхронізму. Що на високих швидкостях обертання (кроку) призводить до зупинки двигуна та втрати позиціонування. Для страховки від такої ситуації доводиться або недовикористовувати мотор по моменту, що крутить, або працювати на низьких частотах кроку. І те, й інше не найкраще позначається на масу габаритних і цінових показників, а також на ККД. До речі, ККД у гібридних крокових електродвигунів гірше нікуди, а на низьких частотах прагне до нуля. Про недоліки ГКЕд можна говорити нескінченно, як і про недосконалість електродвигунів постійного струму. А хто з нас досконалий. Усьому своє місце та час.